FAQ
Creating Wishlist
Why do you need to create a list for your wish?
  • So you can ensure that the gifts you receive are the gifts that you really want, and not random gifts that your family and friends think you would want.
  • Make it easier for your family and friends to choose the right gifts for you.
Mengapa kamu perlu membuat daftar kado apa saja yang kamu inginkan?
  • Agar kamu dapat memastikan bahwa kado yang kamu dapatkan adalah kado yang kamu inginkan, dan bukan hanya kado yang keluarga dan temanmu pikir akan kamu sukai.
  • Memudahkan keluarga dan temanmu memilih hadiah yang tepat untukmu.
Why use Wishlistku?
  • You can add items from any store, both offline and online, into Wishlistku. We don't limit you to specific stores only.
  • Beautiful layout that is customizable to show your personality.
  • Easy-to-share to family and friends via social media, email and links.
Mengapa menggunakan Wishlistku?
  • Kamu dapat menambahkan barang apapun dari toko manapun, baik online maupun offline, ke Wishlistku. Kami tidak membatasi barang dari toko tertentu saja.
  • Tampilan halaman dengan desain yang cantik dan dapat disesuaikan dengan keinginanmu.
  • Daftar yang mudah dibagikan ke keluarga dan teman melalui media sosial, email dan link.
How do I use Wishlistku?
It's simple!!

  1. Create
    • Click on 'create wishlist' on the homepage.
    • Personalize it by uploading a picture and creating a message for your wishlist guests.
  2. Add Gift
    • Click on 'add gift' button on your Wishlistku page.
    • Start adding the gifts you want to the list. Please specify as much information as possible to make it easier for your family and friends to find the exact gifts that you want.
  3. Share
    • Save and share your wishlist by logging in (for returning members) or registering (for new members).
    • When you are ready, you can share your wishlist to your family and friends through email and social media by clicking on the 'share' button on your Wishlistku page.
  4. Receive
    • Start receiving gifts you truly want!!!!
Bagaimana cara menggunakan Wishlistku?
Mudah saja!!

  1. Create/Buat
    • Klik pada 'create wishlist' di halaman utama.
    • Personalisasikan tampilan halaman sesuai keinginanmu dengan menambahkan foto dan kata sambutan bagi para pengunjung wishlist-mu.
  2. Add/Tambahkan
    • Klik di tombol 'add gift' pada halaman wishlist-mu.
    • Mulai tambahkan kado yang kamu kehendaki ke halamanmu. Tuliskan informasi dan deskripsi kado tersebut selengkap mungkin untuk memudahkan si pemberi menemukan kado yang kamu maksud.
  3. Share/Bagikan
    • Simpan dan bagikan wishlist-mu dengan cara log in (bagi pengguna lama) atau mendaftar (bagi pengguna baru).
    • Ketika sudah siap, silakan bagikan halaman wishlist-mu ke keluarga dan temanmu melalui email atau media sosial dengan mengklik tombol 'share' pada halaman wishlist-mu.
  4. Receive/Terima
    • Bersiaplah untuk menerima kado yang kamu inginkan!!!!
Can I put a due date in my Wishlistku page?
Yes, upon registration you will be asked to provide a due date (it will be in the box just below your wishlist title) so your family and friends know when you will need your gifts.
Bisakah saya menaruh tenggat waktu/deadline di halaman Wishlistku?
Ya, pada saat registrasi, kamu akan diminta untuk memasukkan tanggal tenggat waktu (di bawah judul wishlist-mu) sehingga keluarga dan teman-temanmu tahu kapan kamu memerlukan hadiah tersebut.
What if my wishlist due date has passed?
Your wishlist page will still be there, but you might not need the gifts anymore.
Bagaimana jika tenggat waktu wishlist saya sudah berlalu?
Halaman dan daftar wishlist-mu akan tetap ada, tetapi mungkin kamu sudah tidak membutuhkan kadomu lagi.
Can I personalize my Wishlistku page?
Yes, you can! We want to make this experience completely you. You can add any gift from any store, create a personalized title and a custom greeting for your guests, and upload your favorite picture.
Dapatkah saya membuat halaman Wishlistku sesuai keinginan saya?
Tentu saja. Kami ingin mewujudkan Wishlistku sebagai sesuatu yang benar-benar pribadi dan menggambarkan kamu. Kamu bisa menambahkan kado apapun dan dari toko manapun, membuat judul wishlist dan kata sambutan untuk pengunjung halamanmu dan meng-upload foto favoritmu.
Can I make my wishlist private?
Once you click "Publish", your wishlist page will be searchable by anyone on our website. If you don't click "publish", it will remain private and only you can view the wishlist.
Bisakah saya menjadikan halaman wishlist saya privat?
Setelah kamu mengklik 'publish', halamanmu akan dapat dicari dan dilihat siapapun di website wishlistku.co.id. Apabila tidak di-publish, hanya kamu yang dapat melihat wishlist-mu.
I still don't understand. How do I add an item to Wishlistku?
Once you've created your Wishlistku account, you can click on the 'add gift' button in the middle of the page. Then, upload a picture of the gift, along with the item's description and suggestions of where to buy it (you can either provide a web link or a physical store address). Make sure that the information you provided is detailed enough for your giver to find the correct gift easily.
Saya masih belum mengerti. Bagaimana saya bisa menambahkan kado ke halaman Wishlistku?
Setelah kamu membuat akun Wishlistku, gunakan tombol 'add gift' di tengah-tengah halaman wishlist-mu. Lalu, unggah foto barang yang kamu inginkan, beserta dengan deskripsi barang dan anjuran di mana barang tersebut bisa dibeli (kamu bisa menyediakan web link ataupun alamat toko). Pastikan informasi dan deskripsi yang kamu sediakan sudah cukup jelas untuk memudahkan si pemberi menemukan kado yang kamu maksud.
How do I find a picture for my item?
You can find a picture of an item that you want by taking a picture with your devices or browsing online.
Bagaimana saya bisa menemukan gambar untuk kado yang saya inginkan?
Temukan gambar kado yang kamu inginkan dengan cara mengambil foto sendiri dengan perangkatmu atau melakukan penelurusan online.
How do I upload a picture onto Wishlistku?
Once you find the picture that you want, upload it into Wishlistku website through one of the following ways:

  1. Save the image into your device by right clicking on the image and choosing 'save image as'. Please make sure that the image file does not exceed the maximum image size limitation of 2 MB per image file. Then click on the 'Upload Picture' button to input your file.
  2. Alternatively,copy the image URL of the image that you want by right clicking on the image and choosing 'copy image address'. Then paste the image URL into the available box and click 'Import' afterwards
Bagaimana cara meng-upload gambar ke Wishlistku?
Setelah menemukan gambar yang kamu maksud, upload ke Wishlistku dengan salah satu dari dua cara dibawah ini:

  1. Simpan gambar ke perangkatmu dengan cara klik kanan pada gambar dan pilih 'save image as'. Pastikan ukuran gambar tidak melebihi batas ketentuan yang telah ditetapkan, yaitu 2 MB per file gambar. Kemudian, klik pada tombol 'Upload Picture' dan mulailah meng-upload gambar yang sebelumnya telah kamu simpan.
  2. Atau, kamu juga bisa meng-copy URL gambar tersebut dengan cara klik kanan pada gambar dan pilih 'copy image address' dan paste pada kotak yang tersedia, lalu klik tombol 'Import' untuk memulai proses peng-upload-an gambar.
How do I edit my wishlist page on Wishlistku?
You may edit your Wishlistku page at any time.
First, you would need to login to your Wishlistku account.
To delete an item or edit the item's status (reserved, must have or group gift), use a toggle button in the upper right hand corner of every item that you have listed.
To add a new item onto the list, use the 'add gift' button in the middle of your wishlist page.
Please note that once your guests has reserved or contributed for a certain gift, you cannot remove that gift from your wishlist page.
Bagaimana saya bisa meng-edit halaman wishlist saya di Wishlistku?
Kamu bisa meng-edit daftar kadomu dalam Wishlistku kapan pun juga.
Pertama-tama, kamu harus login ke akun-mu pada Wishlistku.
Untuk menghapus sebuah kado dan meng-edit status reservasi ("reserved"), prioritas ("must have"), atau group gift kado tersebut, gunakan tombol di sudut kanan atas pada halaman kado yang dimaksud.
Untuk menambahkan kado baru, gunakan tombol 'add gift' di tengah-tengah halaman wishlist-mu.
Perhatikan bahwa kado yang telah di-reservasi atau diberi kontribusi oleh pengunjung wishlist-mu tidak akan dapat dihapus dari halaman wishlist-mu.
What will happen if I click "must have" button?
When you click the "must have" button for an item, you are marking that item as a high priority for you, something that you really need to have. Items marked with "must have" will appear on the top of your wishlist.
Apa yang terjadi ketika saya meng-klik tombol "must have"?
Ketika kamu meng-klik tombol "must have" pada sebuah kado, kamu menandai bahwa kado tersebut adalah kado dengan prioritas tinggi bagi kamu, yaitu kado yang sangat kamu butuhkan dan inginkan. Kado yang kamu tandai "must have" akan muncul pada bagian teratas dalam daftar wishlist-mu.
How do I make sure that I don't get duplicate gifts?
Once you share your wishlist to your family and friends, let them know that they can start to reserve their gift or contribution via Wishlistku website. Once a giver has reserved a gift from your wishlist, Wishlistku will automatically notify you via email. The reserved gift will also be marked 'reserved' on your wishlist page to let other guests know that you no longer need that gift as someone has already reserved to buy that gift for you.
Adakah cara agar saya tidak mendapatkan kado yang sama?
Setelah kamu membagikan wishlist-mu ke keluarga dan temanmu, beri tahu bahwa mereka bisa mulai me-reserve barang ataupun kontribusi mereka melalui website Wishlistku. Setelah seseorang me-reserve suatu barang dari wishlist-mu, Wishlistku secara otomatis akan memberi notifikasi kepadamu via email. Kado tersebut juga akan ditandai sebagai 'reserved' (terpenuhi) di halaman wishlist-mu, sehingga tamu lain yang berkunjung ke wishlist-mu tahu bahwa kamu tidak memerlukan kado itu lagi, karena seseorang telah me-reserve barang tersebut bagimu.
Can I keep track of what gifts my family and friends have already reserved?
Yes, click on "gift tracker" button on the upper right side of your wishlist page. You will be directed to a page with a list of gift(s) that has been reserved or given cash contribution on, along with the name of the giver(s) and the payment status (for cash gift). Anytime you changed your mind on any gift that is on your wishlist, you can delete it even if it has been reserved by your family or friends. Please note that your giver will be notified if you remove their reservation. However, once an item has been given a cash contribution by any of your family and friends, it cannot be removed from your wishlist.
Apakah saya bisa menelusuri barang apa saja yang sudah di-reservasi oleh keluarga dan teman saya?
Ya, di sebelah kanan atas halaman wishlist-mu kamu bisa menemukan tombol "gift tracker". Tombol ini akan membawamu ke suatu halaman yang berisi daftar kado-kado yang sudah di-reserve atau diberi kontribusi uang, beserta nama si pemberi dan status pembayaran (untuk kontribusi uang). Jika kamu berubah pikiran tentang suatu kado, kamu bisa menghapusnya dari wishlist-mu kapan saja bahkan ketika barang tersebut telah di-reservasi oleh keluarga atau temanmu. Harap diketahui bahwa si pemberi akan diberitahu apabila reservasi mereka kamu batalkan. Namun, jika suatu kado telah mendapatkan kontribusi uang dari keluarga atau temanmu, kado tersebut tidak bisa dihapus dari daftar wishlist-mu.
What is group gifting?
Group Gifting is a concept where more than one person may contribute towards the price of a gift, in which the giver is free to specify whatever amount they want to contribute. Cash contribution for the gift will be made payable to Wishlistku. It's like 'patungan' in Indonesian terms; except that anyone can actually participate in this 'patungan'; even if the person doesn't know each other.

When the full price of the gift is fulfilled, Wishlistku will transfer the collected amount to the wishlist owner. A giver will be notified by an email when their cash contribution has been transferred to the wishlist owner's bank account.
Apa itu group gifting?
Group Gifting adalah suatu konsep dimana lebih dari satu orang bisa melakukan kontribusi berupa uang tunai untuk membeli sebuah kado. Si pemberi bebas menentukan nominal kontribusi yang dia inginkan. Kontribusi uang tunai ini akan dibayarkan ke Wishlistku. Untuk singkatnya, group gifting adalah 'patungan'. Hanya saja siapa pun bisa berpartisipasi dalam patungan ini walaupun mereka tidak saling mengenal.

Ketika kontribusi yang terkumpul sudah memenuhi harga keseluruhan kado tersebut, Wishlistku akan mentransferkan seluruh kontribusi yang terkumpul ke pemilik wishlist. Wishlistku juga akan memberi notifikasi via email kepada para pemberi kontribusi ketika kontribusi mereka sudah berhasil ditransferkan ke akun bank pemilik wishlist tersebut.
On group gifting, what if the total amount of cash contribution made by the giver(s) do not meet the total price of the gift?
We will transfer all the contributions given by your giver(s) into your bank account by your wishlist due date. It is up to you how you spend the money.
Dalam group gifting, bagaimana jika jumlah total kontribusi yang telah diberikan tidak memenuhi harga kado yang dimaksud?
Kami tetap akan mentransfer jumlah keseluruhan kontribusi yang telah terkumpul ke akun bank-mu saat tenggat waktu tercapai. Kamu bebas menggunakan dana tersebut untuk apa saja.
Why do I need to put my shipping address?
We keep your address in file to inform your family and friends where to ship your gifts. To protect your privacy, we will send you n email requesting your approval before we release your shipping address to anyone.
Mengapa saya perlu menuliskan alamat saya?
Kami menyimpan alamatmu dalam data kami jika ada teman atau saudaramu yang membutuhkannya untuk mengirim kado. Jangan khawatir, sebelum kami memberikan alamatmu ke siapapun, kami akan meminta persetujuanmu terlebih dahulu melalui email.
When will I receive the money collected?
Once the due date that you specified has been reached, Wishlistku will transfer the collected amount to your bank account. To assure that this is processed in a timely manner, please ensure that you enter your bank account information in the account setting of your Wishlistku account.
Kapan saya akan menerima kontribusi yang telah terkumpul?
Setelah sampai pada tenggat waktu yang telah kamu tuliskan, Wishlistku akan mentransfer uang yang terkumpul ke akun bank-mu. Agar proses ini berjalan dengan lancar, pastikan kamu telah memasukkan informasi bank akun-mu di bagian account setting pada akun Wishlistku.
Giving Gifts
How can I find my friend's wishlist page?
If you receive a link from the owner of the wishlist, click on that link and it will direct you to his or her wishlist page. If you don't have any link from the wishlist owner, you can go to our website. Click on the 'find wishlist' button on the homepage and type in the name of your friend. A list of wishlist pages will show up and you may simply choose the one that belongs to your friend.
Bagaimana saya bisa menemukan halaman wishlist teman saya?
Apabila kamu mendapatkan link dari pemilik wishlist, kamu hanya perlu meng-klik link tersebut dan kamu akan diarahkan ke halaman wishlist orang tersebut. Apabila kamu tidak memiliki link nya, kunjungi website kami dan klik tombol 'find wishlist' di halaman utama lalu masukkan nama temanmu. Wishlistku akan menampilkan sejumlah halaman berdasarkan nama yang kamu masukkan dalam pencarian. Pilih halaman milik temanmu.
How can I see what my friend needs?
Once you go to the wishlist page, you can see the list of items that your friend requested. You can filter the items by price, availability, and must have status. Click on the image to see the details provided. There is also a 'seller info' tab to see where you can buy the listed item.
Bagaimana saya bisa melihat apa saja barang yang dibutuhkan teman saya?
Di halaman wishlist temanmu tersebut akan terlampir daftar barang-barang yang diinginkan oleh temanmu. Kamu bisa menyaring barang-barang tersebut berdasarkan harga, ketersediaan, dan status "must have". Klik pada gambar barang tersebut untuk mendapatkan detail barang itu. Juga terdapat tab berjudul 'seller info' yang berisi informasi di mana kamu bisa membeli barang itu.
Should I tell my friend what gift I am going to give him/her?
Yes, you should. On an individual gift item, you may choose between the options of "go to the store and buy it yourself" or "give cash".
Once you choose either one of the options, your friend will be notified immediately and the item will be marked 'reserved' so no one else can reserve the same item. This way, your friend will not receive a duplicate gift.
On a group gift item, you can put any amount of cash you wish to give or click on "reserve the remaining price" to contribute the entire amount of the remaining price left for that item.
Haruskah saya memberi tahu teman saya barang apa yang akan saya berikan?
Ya. Pada "individual gift item", kamu bisa memilih antara "go to store and buy it yourself" (membeli kado tersebut sendiri) atau "give cash" (memberi uang sejumlah harga kado tersebut).
Setelah kamu memilih salah satu dari kedua opsi tersebut, Wishlist akan mengirimkan notifikasi ke temanmu bahwa kamu telah me-reserve kado itu. Kado tersebut juga akan ditandai "reserved" di halaman wishlist temanmu agar tidak ada orang lain yang me-reserve kado yang sama.
Pada "group gift item", kamu bebas memasukkan nominal kontribusi yang kamu inginkan, atau klik pada "reserve the remaining price" untuk memberi kontribusi sejumlah harga barang yang masih belum terpenuhi.
Why do I need to login to reserve a gift?
You need to login so that the owner of the wishlist can verify you as the giver.
Mengapa saya perlu login untuk me-reservasi suatu kado?
Login diperlukan agar pemilik wishlist bisa memverifikasi siapa yang memberikan kado tersebut.
I want to buy the gift myself, but I do not know where to send the gift.
We will provide the wishlist owner's shipping address to you via email upon his/her approval. When making a gift reservation, please make sure that you have checked the box requesting the wishlist owner's shipping address.
Saya ingin membeli kado untuk teman/saudara saya, namun saya tidak tahu kemana harus mengirim kado tersebut.
Kami akan menyediakan alamat pemilik wishlist kepadamu via email setelah mendapatkan persetujuan dari pemilik wishlist. Ketika me-reservasi suatu kado, pastikan kamu telah menandai kotak yang disediakan untuk meminta alamat pemilik wishlist.
Where can I buy the gift that I have chosen?
When you click on any item listed on your friend's wishlist page, there is a 'seller info' tab containing a suggestion of where you can buy the item from, provided by the owner of the wishlist. Alternatively, you can buy the item from any online or offline store of your choosing.
Dimanakah saya bisa membeli kado yang telah saya pilih?
Klik pada gambar kado yang kamu maksud di halaman wishlist temanmu, dan temukan sebuah tab berjudul 'seller info'. Tab ini berisi anjuran dari pemilik wishlist berupa tempat dimana kamu bisa membeli kado tersebut dengan mudah. Kamu juga bisa mencari dan membeli kado tersebut dari toko online maupun offline manapun juga.
How do I send the payment for the gift that I have chosen?
All payments will be collected by Wishlistku, and the payment information will be provided to you upon the completion of your gift reservation. Wishlistku will then transfer this fund to the wishlist owner once the due date is reached.
Bagaimana saya bisa mengirimkan pembayaran untuk kado yang saya pilih?
Pembayaran ditujukan kepada Wishlistku, dan informasi pembayaran akan disediakan setelah proses reservasi kado selesai. Wishlistku akan mentransfer dana ini ke pemilik wishlist setelah tenggat waktu yang ditentukan tercapai.
How do I know if the wishlist owner has received the money?
We will transfer the fund we received to the wishlist owner by the due date of the wishlist and update your contribution status on your account. Please click on "gift you've reserved" on the top right menu to find out the status of your contribution. Alternatively, you may ask the wishlist owner directly whether they have received the money that you have sent through Wishlistku.
Bagaimana saya bisa tahu jika pemilik wishlist sudah menerima kontribusi saya?
Kami akan mentransfer dana yang kami terima ke pemilik wishlist setelah tenggat waktu yang ditentukan sudah tercapai dan kami akan meng-update status kontribusimu pada halaman wishlist-mu. Kamu bisa memeriksa status kontribusimu dengan cara meng-klik tombol "gift you've reserved" pada menu di bagian kanan atas halaman akun Wishlistku. Atau, kamu bisa menanyakan secara langsung kepada si pemilik wishlist jika dia telah menerima kontribusi yang kamu kirimkan melalui Wishlistku.